Lokale vindbaarheid
Heb je een winkel of bedrijf waar mensen naar toe kunnen? Zorg dan dat ze jou goed weten te vinden. Een groot deel van de zoekopdrachten die op Google of Microsoft gedaan worden zijn lokaal gericht. Denk aan zoekopdrachten als ‘autodealer in de buurt’ of ‘kapper in Amsterdam’.
Veel bedrijven laten kansen liggen om hier goed op in te spelen. Wij kunnen daar bij helpen.

Wat is lokale SEO?
Lokale vindbaarheid, ook wel Local SEO, is het optimaliseren van de lokale vindbaarheid van een website of fysieke bedrijfslocatie. Als voorbeeld: iemand bevindt zich in Amsterdam en zoekt naar de beste Griekse restaurants met Google.
Google gebruikt vervolgens de locatiegegevens om zo relevant mogelijke resultaten te tonen. Het betekent in de praktijk dat Google in de zoekresultaten een Griekse restaurants in de directe omgeving van de zoeker laat zien.
Hoe verbeter je de lokale vindbaarheid?
Je lokale vindbaarheid kun je op verschillende manier verbeteren.
Voor Google betekent het bijvoorbeeld dat je je vermelding op Google Maps – met Google Mijn Bedrijf – optimaliseert. In de praktijk betekent het je profiel volledig maken met teksten, beelden en overige elementen. Microsoft biedt dezelfde mogelijkheden, evenals Apple (voor Apple Kaarten)
Daarnaast kun je je website optimaliseren om (beter) gevonden worden voor lokale zoekopdrachten, voor in de reguliere zoekresultaten. Een voorbeeld is eigen url’s maken en inrichten voor fysieke locaties die er zijn.
Ten slotte kun je met lokale linkbuilding, met name websites die lokaal gericht zijn, meer aandacht geven aan de websites en/of de locatie url’s.
