Zoekmachine adverteren (SEA)
Wil jij optimaal gebruikmaken van Google Ads en Bing Ads? Dat doen wij altijd net iets beter. Als echte SEA-specialisten helpen wij met het optimaal inzetten van alle relevante mogelijkheden die Google Ads en Bing Ads bieden. Het effectief inzetten van de mogelijkheden betekent een betere zichtbaarheid en meer rendement. Dat staat bij ons voorop.
Wij bieden de volgende SEA-diensten aan:

Wat is SEA / zoekmachine adverteren?
SEA staat voor Search Engine Advertising, oftewel: zoekmachine adverteren. Dit is het inkopen van advertentieruimte om in de zoekmachines boven het organische zoekverkeer te staan. Met zoekmachine adverteren, zoekwoorden campagnes, speel je direct in op de intentie van bezoekers. Zij geven aan waar zij naar op zoek zijn en als adverteerder kun je een relevante advertentie tonen.
SEA bestaat al vrij lang uit meer dan alleen maar zoekwoorden ‘inkopen’ aangezien je veel meer mogelijkheden hebt om met tekst en visueel specifieke doelgroepen kunt bereiken.
Als je wilt adverteren binnen Google werk je met Google Ads. Tot een paar jaar geleden heette het Google Adwords. Microsoft heeft een vergelijkbaar programma voor haar zoekmachine Bing, namelijk Microsoft Ads.
Wat zijn de voordelen van SEA?
Een van de belangrijkste voordelen van SEA is dat je zeer specifiek kunt inspelen op de behoefte van mensen. Je kunt daarnaast zeer specifiek aparte doelgroepen bereiken zoals specifieke locaties, talen, apparaten. Zo kun je enkel en alleen het doelpubliek bereiken dat jij voor ogen hebt.
Aan de hand van rapportages ontvang je een schat aan analytische gegevens zoals welke zoekwoorden je het best kunt gebruiken en welke advertenties zorgen voor de beste conversie. Vervolgens bereik je potentiële klanten op het moment dat zij naar jouw specifieke zoekwoorden zoeken. Dit betekent dat het verkeer dat door SEA wordt gegenereerd zeer gericht is en vaak meer gericht is op conversies dan andere online marketing kanalen.
Met SEA bereik je een stuk sneller resultaat dan met SEO. Waar je met SEO een langere tijd moet wachten om iets te merken, verzeker je jezelf met SEA van een plekje bovenaan de zoekresultaten. Zolang zoekmachine adverteren goed wordt toegepast, wordt jouw advertentie gegarandeerd getoond bij de juiste doelgroep en zul je direct zichtbaar zijn. Dat levert je ook direct verkeer en in principe ook conversies op.
Tenslotte is het met SEA zeer gemakkelijk om inzicht te krijgen in de behaalde resultaten. De resultaten van betaalde advertenties zijn namelijk altijd te zien in de vorm van statistieken, waardoor je goed overzicht hebt en kunt zien of jouw website profiteert van het gebruik van SEA.

Hoe worden de posities bepaald bij SEA?
Om ervoor te zorgen dat jouw advertentie getoond wordt in de betaalde resultaten, bied je een bedrag per klik / bezoeker. Je zou denken; hoe meer ik bied, hoe hoger ik in de zoekresultaten zal staan. Dit is echter niet helemaal waar. Er wordt bij advertenties niet alleen naar het bod gekeken, maar ook naar de relevantie van de campagne. Het is daarom belangrijk om te zorgen voor een goede opbouw van de campagne.
De advertentie moet de juiste opbouw hebben en informatief zijn. Denk aan het toevoegen van ad extensions als telefoonnummer, klantenreviews of het tonen van de dichtstbijzijnde winkel. Is jouw advertentie relevanter en is jouw bod competitief dan sta je er goed voor.

Hoe kun je SEA inzetten?
Er zijn verschillende manieren om betaalde advertenties in te zetten. Het is belangrijk om dit goed af te stemmen op jouw doelstellingen. Wij helpen je hier graag bij.
Google Shopping
Met Google Shopping worden jouw producten visueel vertoond bovenaan of rechts van de zoekresultaten en op speciale Shopping pagina’s. Op basis van een – geoptimaliseerde! – product feed met informatie over jouw producten (zoals de prijs, naam van het product en een goede omschrijving) toont Google de producten.
Remarketing
Met remarketing spreek je mensen aan die op jouw website zijn geweest en wel of niet een iets hebben gedaan. Om je merk of je website nog een keer onder de aandacht te brengen is remarketing een optie. Uiteraard wel met mate aangezien je niet weet waarom zij op de website zijn geweest of waarom zij niets hebben gedaan.
Display Advertising
Display advertising betekent adverteren op websites met banners, afbeeldingen, video en audio-advertenties. Binnen het netwerk van Google is het mogelijk gebruik te maken van verschillende vormen van display advertenties om allerlei doelgroepen te bereiken.
Buiten het netwerk van Google zijn er uiteraard nog veel meer mogelijk om gebruik te maken van display advertising
App campagnes
Heb je een App en wil je dat meer mensen de App downloaden en installeren? Dan kun je gebruikmaken van de App Install campagnes voor zowel Android als Apple. Het zijn aparte campagnes met als enige doel om meer Apps te laten installeren.
SEA bij Online Presence
Wij helpen je graag met het optimaal inzetten van Google Ads en Bing Ads. Tijdens een kennismakingsgesprek bekijken we de mogelijkheden en bespreken we de doelstellingen. Wij zullen de beste strategie bepalen en aan de slag gaan met de gewenste diensten. Tijdens de samenwerking blijven wij constant optimaliseren om jouw strategie zo succesvol mogelijk te maken.