Wat is SEA / zoekmachine adverteren?

Adverteren in zoekmachines zoals Google en Bing? Ook dat is voor ons écht kinderspel. Wij zijn zeer ervaren met het opzetten en optimaliseren van SEA-campagnes en kunnen ook jou helpen met lokaal, nationaal en internationaal te adverteren.

Google Ads

De verzamelnaam van het advertentieprogramma van Google. Tot een paar jaar geleden heette het Google Adwords. Met Google Ads wordt bedoeld adverteren op relevante zoekwoorden in zoekmachines. Wanneer iemand zoekt bestaat de kans dat iemand je advertentie ziet en erop klikt. Pas dan betaal je aan Google.

Google Shopping

Met Google Shopping worden jouw producten visueel vertoond bovenin of rechts van de zoekresultaten en op speciale Shopping pagina’s. Op basis van een – geoptimaliseerde! – productfeed met informatie over jouw producten (zoals de prijs, naam van het product en een goede omschrijving) toont Google de producten.

Remarketing

Met remarketing spreek je mensen aan die op jouw website zijn geweest en wel of niet een iets hebben gedaan. Om je merk of je website nog een keer onder de aandacht te brengen is remarketing een optie. Uiteraard wel met mate aangezien je niet weet waarom zij op de website zijn geweest of waarom zij niets hebben gedaan.

Display Advertising

Display advertising betekent adverteren op websites met banners, afbeeldingen, video en audio-advertenties. Binnen het netwerk van Google is het mogelijk gebruik te maken van verschillende vormen van display advertenties om allerlei doelgroepen te bereiken.

Buiten het netwerk van Google zijn er uiteraard nog veel meer mogelijk om gebruik te maken van display advertising

App campagnes

Heb je een App en wil je dat meer mensen de App downloaden en installeren? Dan kun je gebruikmaken van de App Install campagnes voor zowel Android als Apple. Het zijn aparte campagnes met als enige doel om meer Apps te laten installeren.

Wil je ook sky high met je online marketing?

Online Marketing bureau Online Presence helpt je verder groeien.
Neem contact op