Call tracking
Meer en meer mensen maken gebruik van hun mobiel om informatie te vinden, maar ook om telefonisch in contact te komen met bedrijven. Telefonisch contact maakt het toch makkelijker om direct antwoorden te krijgen of een afspraak te maken. Dan is het wel erg handig om het belgedrag van jouw bezoekers inzichtelijk te maken met call tracking!
Waarom is call tracking handig?

Wat is call tracking?
De laatste jaren zie je steeds vaker dat mensen een website bezoeken met hun smartphone en direct op het telefoonnummer klikken om in contact te komen. Formulieren worden steeds minder ingevuld. Wanneer je geen inzage hebt in het belgedrag van je potentiële klanten en alleen kijkt naar hun gedrag op de website, dan mis je belangrijke informatie. Call tracking maakt het mogelijk om inzicht te krijgen in het daadwerkelijke aantal telefonische conversies: of zij nu direct op het telefoonnummer klikken of het telefoonnummer met hun telefoon selecteren.
Wij maken gebruik van call tracking software van AdCalls dat het belgedrag inzichtelijk maakt in Google Analytics. Aan de hand van deze informatie zien we welke marketinginspanningen gezorgd hebben voor conversies en kunnen daar het budget op aanpassen.
Waarom call tracking?
In veel branches vindt meer dan 50% van de conversies plaats door middel van een telefonisch contactmoment. Dit komt doordat zowel consumenten als bedrijven de voorkeur geven aan telefonisch contact.
Wanneer iets onduidelijk is, haast een rol speelt of iemand een wens heeft die niet op de website te vinden is, is het fijn om hier een medewerker over te kunnen spreken.
Met behulp van call tracking, waar wij voor veel bedrijven uitgebreid gebruik van maken, is het mogelijk om in analysetools te achterhalen welk nummer heeft gebeld, naar aanleiding van welke verkeersbron, campagne en zelfs het gebruikte zoekwoord.
Alleen met call tracking krijg je een compleet beeld van ‘contact naar conversie’-momenten en kunnen campagnes nog beter geoptimaliseerd worden.
