Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Wil jij beter gevonden worden in Google? Dat doen wij altijd net iets beter. Als echte SEO-specialisten helpen wij met het optimaliseren van jouw website en autoriteit zodat je beter gevonden wordt.
Wij bieden de volgende SEO-diensten aan:

Wat is SEO / zoekmachine optimalisatie?
SEO staat voor Search Engine Optimization. In eenvoudig Nederlands is dat zoekmachine optimalisatie. Het is een marketing discipline en verzamelnaam voor het proces van het verbeteren van de zichtbaarheid van een website of webpagina in de organische resultaten van een zoekmachine. De focus ligt hier bijna altijd op Google.
Door het optimaliseren van je website voor zoekmachines vergroot je je kansen om hoger te scoren voor relevante zoekwoorden en zinsdelen, wat kan leiden tot meer organisch verkeer en potentiële klanten. Er zijn veel verschillende factoren die een rol spelen bij effectieve SEO.
Een paar voorbeelden zijn zoekwoorden onderzoek, optimalisatie van de content en linkbuilding. Hoe beter uw pagina’s zichtbaar zijn in de zoekresultaten, hoe groter de kans dat u de aandacht trekt van potentiële klanten; erg belangrijk dus!
Wat zijn de voordelen van zoekmachine optimalisatie?
Zoekmachine optimalisatie zorgt voor meer bezoekers op je website of webshop, zonder dat je daar direct voor betaalt. Het betekent overigens niet dat SEO gratis is.
SEO is een investering die zich voor een langere tijd terugbetaalt. Een investering die je voor een langere periode doet levert namelijk ook op lange termijn resultaten op. Wanneer je stopt met SEO verdwijn je niet direct uit de zoekresultaten.
Naast het verbeteren van de positie in zoekmachines, kan effectieve SEO ook de gebruikerservaring op een website verbeteren. Dit is voordelig aangezien tevreden bezoekers een stuk sneller klant zullen worden dan ontevreden bezoekers. Aanpassingen voor de gebruiksvriendelijkheid van een website kunnen het mobielvriendelijker maken van de website zijn, het verbeteren van de laadsnelheid van de website en het aantrekkelijker en relevanter maken van de inhoud van de website voor gebruikers.
Je richt je met SEO dus niet alleen op zoekmachines maar ook op gebruikers. Zo wordt de algehele online zichtbaarheid verbeterd en wordt er meer gekwalificeerd verkeer naar de website gestuurd.
Ontvang je bezoekers vanuit de organische resultaten, dan is de kans zeer groot dat het relevante en in jouw product of diensten geïnteresseerde bezoekers zijn. Bezoekers die op deze manier bij jouw website terecht komen hebben namelijk al bewust gezocht naar een dienst of product in de zoekmachine.


Hoe werkt SEO?
Zoekmachines zoals Google en Bing gebruiken bots, eigenlijk software, om pagina’s op internet te crawlen, van site naar site te gaan, informatie over die pagina’s te verzamelen en in een index te plaatsen.
Vervolgens analyseren algoritmen die pagina’s in de index, rekening houdend met honderden variabelen of signalen, om te bepalen in welke volgorde pagina’s in de zoekresultaten voor een bepaalde zoekopdracht moeten verschijnen.
De zoekalgoritmen zijn ontworpen om relevante, gezaghebbende pagina’s weer te geven en gebruikers een relevante en bruikbare zoekervaring te bieden. Door jouw website en inhoud te optimaliseren met deze factoren in gedachten, kunnen pagina’s hoger scoren in de zoekresultaten. Er zijn verschillende factoren die meewegen bij de posities van jouw pagina’s in de zoekmachines. Aan een hoop van deze factoren kunnen wij zelf sleutelen om te kijken of dat de posities van een pagina doet verbeteren. De drie belangrijkste pijlers zijn content, techniek en linkbuilding.
Content gaat over de informatie die op de website te vinden is. Hier gaat het bijvoorbeeld om de tekstuele content op de site zoals blogs en diensten pagina’s, maar ook video’s, afbeeldingen en audio. Het is belangrijk dat bezoekers relevante antwoorden en informatie vinden op jouw website, dit is immers waar mensen naar op zoek zijn. Alle website content kan geoptimaliseerd worden voor zoekmachines en bezoekers. Hier komt ook veel onderzoek bij kijken. Met verschillende soorten content weten wij goed in te spelen op de intentie van bezoekers. Zoekmachines stellen de zoekresultaten samen op basis van de meest relevante informatie voor gebruikers, het is daarom belangrijk om aan de zoekintentie te voldoen.
De techniek van een website is niet alleen voor de gebruiker belangrijk maar ook voor zoekmachines als Google. Onder technische SEO valt onder andere het optimaliseren van de laadsnelheid, implementeren van structured data en nog veel meer. De techniek gebeurt achter de schermen en is dus niet zichtbaar voor de bezoeker, maar dit maakt het zeker niet minder belangrijk.
Linkbuilding is een belangrijk aspect van SEO. Je kunt linkbuilding vergelijken met een populariteits poll. Hoe meer goed links ontvangt van andere websites, hoe belangrijker jij bent en zul je eerder als autoriteit worden beschouwd. Het generen en onderhouden van dit soort links is een essentieel onderdeel van SEO.
Waarom is SEO belangrijk?
SEO is een fundamenteel onderdeel van digitale marketing omdat mensen elk jaar biljoenen zoekopdrachten uitvoeren, vaak met commerciële bedoelingen om informatie over producten en diensten te vinden. Zoeken is vaak de primaire bron van digitaal verkeer voor merken en vormt een aanvulling op andere marketingkanalen. Een grotere zichtbaarheid en een hogere positie in de zoekresultaten dan je concurrentie kan een enorme impact op je bedrijf hebben.
De zoekresultaten zijn de afgelopen jaren echter geëvolueerd om gebruikers directere antwoorden en informatie te geven die gebruikers waarschijnlijk eerder op de resultatenpagina zullen houden in plaats van ze naar andere websites te leiden. Houd er ook rekening mee dat functies zoals uitgebreide resultaten en kennispanelen in de zoekresultaten de zichtbaarheid kunnen vergroten en gebruikers direct in de resultaten meer informatie over uw bedrijf kunnen geven, zonder dat zij dus op jouw website komen.

SEO bij Online Presence
Wij helpen je graag met het verbeteren van je organische vindbaarheid. Tijdens een kennismakingsgesprek bekijken we de mogelijkheden en bespreken we de doelstellingen. Wij zullen de beste strategie bepalen en aan de slag gaan met de gewenste diensten. Tijdens de samenwerking blijven wij constant optimaliseren om jouw strategie zo succesvol mogelijk te maken.