TikTok ads
TikTok is razend populair en extreem snel gegroeid in een korte tijd. Wij zien dat steeds meer bedrijven TikTok Ads inzetten om hun (vaak wat jongere) doelgroep te bereiken.
Het platform is flink in ontwikkeling met soorten content en zeker ook met betrekking tot advertentie mogelijkheden.
Wat kunnen wij voor je doen met TikTok Ads:

Wat zijn de TikTok Ads mogelijkheden?
Het platform is enorm in ontwikkeling en zal de komende tijd nog meer opties gaan krijgen, maar op dit moment kun je de volgende soorten advertenties inzetten:
- In-Feed video: dit zijn de advertenties die voorbijkomen op je tijdlijn. Ook wel de ‘For You Page’ genoemd.
- Tile experience: een soort In-Feed Video’s, maar dan speciaal gericht op het uitlichten van meerdere producten.
- Brand Takeover: hiermee trek je gelijk de aandacht. De advertentie komt namelijk als eerste tevoorschijn wanneer je de TikTok app opent.
- TopView: dit lijkt op een Brand Takeover en verschijnt ook gelijk als je de TikTok app opent. Het grote verschil is dat een TopView eruitziet als een In-Feed Video.
Belangrijkste is dat je de video’s / advertenties afstemt op je doelgroep en zeker aan TikTok als medium. TikTok lijkt niet op Facebook (of Instagram) of Snapchat.
Waarom adverteren op TikTok?
Niet voor ieder bedrijf is TikTok interessant om op te adverteren.
Leent jouw merk, product en dienst voor ‘geinige’ creatieve uitspattingen bij een veelal wat jongere doelgroep? Dan is het zeker interessant om niet alleen te zorgen voor zichtbaarheid maar zeker ook om goedkoper verkeer en conversies te realiseren.
Met het nodige testen van doelstellingen, doelgroepen, advertenties (maar ook landingspagina’s) kom je er achter wat goed of niet goed werkt.
Je kunt er overigens ook voor kiezen om samen te werken met TikTok influencers om jouw producten te (laten) promoten.
