Google shopping
Google Shopping-advertenties zijn geschikt voor bedrijven die producten en, bepaalde, diensten verkopen.
Deze Google Ads-advertenties verschijnen in een carrousel boven of naast de belangrijkste Google-zoekresultaten, waardoor prospects de producten en prijzen kunnen bekijken voordat ze zelfs maar op de advertentie klikken.
Wij zetten Google Shopping altijd in voor e-commercebedrijven die klanten willen bereiken met een duidelijke koopintentie.

Wat is Google Shopping?
Bezoekers maken gebruik van Google om informatie te vinden over producten. Google Shopping maakt het mogelijk om op basis van allerlei criteria producten en diensten te vergelijken.
Met Google Shopping bereik je mensen die actief op zoek zijn naar aanbiedingen en echt een koopintentie hebben.
Hoe werkt Google Shopping?
Op basis van een productfeed, een tabel met informatie over alle producten die verkocht kunnen worden, kunnen websites hun product aanbod delen met Google.
Alleen winkels die een productfeed hebben ingediend bij Google maken kans om binnen Google Shopping getoond te worden: dat kan gratis of betaald.
Wij richten ons met name op de betaalde variant van Google Shopping (ook omdat bij goede feed-optimalisatie de producten eerder gratis worden vertoond)
Google Shopping kan als aparte campagne-type worden binnen Google Ads. De basis vormt altijd de productfeed en daar liggen grootste uitdagingen. Hoe meer nuttige en relevante informatie (vergelijkbaar met zoekmachine optimalisatie) wordt gedeeld in de productfeed per product des te groter de kans dat Google een match maakt met relevante zoekopdrachten voor jouw producten.
Binnen Google Ads worden standaard Google Shopping campagnes ingezet of wordt er gebruik gemaakt van Performance Max campagnes om de productfeed in te zetten voor product advertenties.
