Display advertising
Display advertising, ook wel banner advertising genoemd, is een online marketing mogelijk waarbij je gebruik maakt van afbeeldingen en video om jouw doelgroep te bereiken.
De advertenties worden getoond op allerlei websites op basis van algoritmes en gewenste doelgroepen.
Waarvoor zet je display advertising in?

Wat zijn de mogelijkheden van display advertising?
Display advertising biedtd aardig wat mogelijkheden om je bedrijf, producten en diensten. Denk bijvoorbeeld aan het bereiken van mensen via mobiel, Apps, tablet, TV en de computer (dus ook laptop)
Je kunt gebruikmaken van allerlei soorten beeldmateriaal van statische advertenties tot dynamische interactieve advertenties (.jpg versus HTML5) tot korte en langere video commercials.
Waarom zou je kiezen voor display advertising?
- Omdat je de display advertenties in veel formaten kunt inzetten kun je praktisch iedereen op elk apparaat wel bereiken
- Doelgroepen kun je breed maar ook zeer gericht bereiken
- Campagne resultaten zijn meetbaar, van zichtbaarheid tot aan bezoekersaantallen
- Je kunt display advertising inzetten in de verschillende fase van de customer journey: vaak onder de noemer Touch-Tell-Sell lagen.
- Door het verhogen van de merkzichtbaarheid kan het zijn dat meer mensen gaan Googlen naar je merknaam
- Display advertising kan ook geheel gepersonaliseerd ingezet worden (ook al staat dat onder druk vanwege privacy en cookie regelgeving)
Hoe zet je display advertising in?
Met display advertising kun je alle kanten op. Van een zeer brede (‘als ik maar zichtbaar ben’) aanpak tot aan mensen die jouw product in de winkelwagen hebben geplaatst maar nog niet hebben gekocht.
Om een idee te geven van de manieren die er zijn om display advertising in te zetten hebben wij een aantal mogelijkheden op een rij gezet:
Contextueel
Op basis van de content van websites kunnen je advertenties worden vertoond. Verhuur je auto’s dan zou het nuttig zijn om op Auto, Reis en Lifestyle websites getoond te worden.
Interesse en intentie
Google Ads biedt de mogelijkheid om op basis van onder andere specifieke Affiniteit en Inmarket doelgroepen mensen te bereiken. Denk bijvoorbeeld aan mensen die bezig zijn of pas geleden bezig zijn geweest met het boeken van een vakantie.
Kenmerken van je doelgroep
Wat basis, en mogelijk wat breder van aard, is het inzetten op demografische gegevens zoals geslacht en leeftijden, of waar iemand zich bevindt, zoals alleen mensen rondom Amsterdam.
Remarketing
Mensen die jouw website hebben bezocht of op een of andere manier interactie met je hebben gehad met een beeld- of video advertentie aanspreken om hun alsnog aan te zetten tot een bepaalde actie.
