Display Advertising

Display advertising, wat ook wel bekend staat als banner advertising, is een van de meest bekende onlinemarketingkanalen. Toch wordt deze mogelijkheid juist niet altijd ingezet terwijl het je website of webshop wel bij een zeer groot publiek visueel onder de aandacht kan brengen.

Bij online marketing wordt gekeken naar ‘wat levert het op?’ en dan vallen de resultaten van display advertising vaak wat tegen. De advertenties worden zeer veel vertoond maar er wordt weinig geklikt en veel conversies komen er ook niet uit voort.

Er zijn legio manieren om wel meer met display advertising te bereiken, meer dan alleen maar zichtbaarheid ook al is dat wel de voornaamste reden om het in te zetten.

Wij kunnen je helpen bij het optimaal inzetten van display advertising

Google Display Netwerk (GDN)

Google Ads staat met name bekend om zoekwoord gericht adverteren binnen Google. Maar het netwerk van Google bestaat ook uit vele duizenden websites die advertenties van Google tonen en daarvoor betaald krijgen. Het is mogelijk om advertenties te tonen in niet alleen tekst maar ook met afbeeldingen en video.

Doelgroepen kun je op verschillende manieren bereiken:

  • Inmarket / Affiniteit doelgroepen op basis van Google Analytics
  • Contextueel op basis van de content van de websites
  • Demografisch
  • Onderwerpen op basis van de gegroepeerde thema’s van websites

Remarketing en vergelijkbare doelgroepen

Programmatic (DSP)

Ook al heeft Google een enorm groot bereik er zijn nog veel meer websites die interessant zijn. Met behulp van een DSP (Demand Side Platform) is het mogelijk om, veelal programmatic, op basis van algoritmes meerdere netwerken in te zetten om de doelgroepen te bereiken.

Wanneer zet je display advertising in?

Display advertising kun je voor verschillende doeleinden inzetten:

  • Om consumenten in de see- en think-fase van Google te bereiken. Consumenten die nog niet bekend zijn met jouw merk, producten of diensten.
  • Het verhogen van de naamsbekendheid
  • Meer verkeer naar je website sturen
  • Het laden van het merk door meerdere keren de display (visuele) advertentie aan consumenten te laten zien
  • Nogmaals in contact komen met bezoekers die wel of geen actie op de website hebben ondernomen

Wil je meer informatie over display advertising?

Wil je ook sky high met je online marketing?

Online Marketing bureau Online Presence helpt je verder groeien.
Neem contact op