Youfone is een ambitieuze en onafhankelijke telecomprovider en werd in 2008 in Nederland opgericht. In 2021 is Youfone in België toegetreden tot de Belgische markt. Voor het aanbieden van gsm-abonnementen wordt gebruik gemaakt van het premium Proximus-netwerk. Youfone streeft ernaar om altijd de beste gsm-abonnementen aan te bieden voor de beste prijs.
SEA inzet Youfone België
Wat waren de doelstellingen?
De mobiele telefonie markt in België is vrij conservatief en wordt gedomineerd door een aantal gevestigde namen als Proximus en Telenet.
Voor ons de uitdaging om niet alleen te zorgen voor meer naamsbekendheid voor Youfone als nieuwe, betrouwbare partner, maar ook om SEA optimaal in te zetten. Met andere woorden: hoe kunnen wij gebruikmaken van alle relevante mogelijkheden binnen zowel Google Ads als Microsoft Ads om Youfone efficiënter en goed op de kaart te zetten.
Hoe hebben wij het aangepakt?
Om te beginnen hebben wij alle Nederlands- en Franstalige campagnes tegen het licht gehouden. Na de nodige analyses hebben wij de nodige wijzigingen aangebracht aan zowel de inzet als de structuur van de campagnes.
Door de nieuwe opzet kregen wij meer inzicht in het zoekgedrag van de Belgische gebruiker zowel in terminologie als in zoekintentie. Het gaf ons de kans om beter te optimaliseren en makkelijker testen te kunnen opzetten.
Gedurende een langere periode hebben wij veel getest met doelgroepen, advertentieteksten en landingspagina’s om de resultaten tegen elkaar af te kunnen zetten en te verbeteren.
En met succes.
In 12 maanden tijd hebben wij een aantal mooie slagen gemaakt in het optimaler inzetten van SEA. Door het verhogen van de relevantie en beter inspelen op de koopfase van de zoeker hebben wij onder andere de volgende resultaten behaald: