Beddenleeuw is al tien jaar fabrikant van kwalitatieve boxsprings. Gestart met het leveren aan winkels en groothandels is een aantal jaren geleden de keuze gemaakt om rechtstreeks aan consumenten te leveren. Met meer dan 10 jaar ervaring in het produceren van boxsprings, kunnen we wel zeggen dat Beddenleeuw zeer ervaren is in het leveren van kwalitatief hoogwaardige producten. Boxsprings worden door de lokale productie snel en prijstechnisch erg interessant geleverd.
SEO-aanpak Beddenleeuw
Wat waren de uitdagingen?
Het SEO-project van Beddenleeuw zorgde voor een mooie uitdaging maar ook voor een mooie kans omdat hun site en merk zo nieuw waren. Wij wisten dat het een lastige uitdaging zou worden vanwege de grote mate van concurrentie van bekende partijen als Swiss Sense en Ikea.
Het doel was om voor Beddenleeuw structureel nieuwe content te maken en bekendheid te realiseren via relevante websites om zo autoriteit op te bouwen. Het voordeel van Beddenleeuw ten opzichte van de ‘gevestigde bedrijven’ is dat wij geen last hadden van “bureaucratische rompslomp” en daardoor sneller konden schakelen met content creatie en alle vrijheid kregen met linkbuilding.
Content creatie
Voor een periode van 18 maanden zijn maandelijks 2 tot 4 blog artikelen gepubliceerd die informatief van aard waren. De onderwerpen van de artikelen waren allemaal gerelateerd aan de slaapkamer (van het “schoonhouden van de boxspring” tot aan het “koel houden van de slaapkamer in de zomer”) De artikelen konden eenvoudig worden gedeeld door bezoekers en via de social media kanalen. Met de content toonden wij onze kennis naar bezoekers en zoekmachines toe.
Linkbuilding
Over een vrij lange periode hebben wij nuttige en informatieve artikelen, vaak varianten op wat wij gepubliceerd hadden op de Beddenleeuw website, geplaatst op relevante websites. Wij hebben hierbij goed gekeken naar de concurrentie en waar de kansen lagen voor Beddenleeuw om te groeien.
De eerste 6 tot 9 maanden zagen wij wel wat stijgingen in de posities binnen zoekmachines, waardoor wij wel zichtbaarheid realiseerden, maar het leverde nog geen verkeer op. Omdat het tijd kost om zorgvuldig autoriteit op te bouwen en de concurrentie hevig is, wisten wij dat het wel eens langer kon gaan duren.
Succes.
Na 9 maanden leverden de inspanningen langzaam maar zeker over de hele linie steeds betere posities op wat ook verkeer ging opleveren. Ondertussen hebben wij structureel mooie posities verworven wat naast zichtbaarheid en verkeer ons ook conversies oplevert.
Voor de volgende woorden staan wij structureel gemiddeld er als volgt voor: